Якщо ще три роки тому узистів бракувало, то зараз ринок УЗД-послуг став перенасичуватися. «У зв’язку з непростою ситуацією в медицині лікарі інших спеціальностей перенавчаються, здобувають кваліфікацію, щоб проводити ультразвукові дослідження», – говорить спеціаліст з УЗД, лікар-кардіолог і терапевт Олексій Назаров. За його словами, попит на такі послуги залишається стабільно високим, однак і конкуренція на ринку зростає. Тому доводиться шукати нові можливості, підвищувати якість надання послуг, щоб залучити клієнтів.
Зазвичай, УЗД-кабінети розміщуються неподалік від лікувальних закладів або безпосередньо в них. Це зручно і пацієнтам, і узистам, і самим лікарням. Так, на території П’ятої Черкаської міської поліклініки працює три таких кабінети. Лікарі мають змогу оперативно отримати актуальну інформацію про стан здоров’я пацієнтів.
«В сучасних медичних закладах світу лікарі самостійно обстежують своїх пацієнтів на УЗ-апаратах. У них немає спеціалізмів з УЗД, вони всі вміють і повинні проводити діагностику самостійно. Вони знають, що дивитися, на що звернути увагу. І зрештою, це сприяє більш точному встановленню діагнозу, – розповідає порталу «Діловий регіон» директор П’ятої поліклініки Микола Тарасов. – Тому ми домовилися з одним із орендарів, і зараз наші лікарі, які мають відповідну спеціалізацію, проводять ультразвукові обстеження на його апараті».
Апарат сучасний, відповідає українським стандартам, пройшов метрологічну повірку і сертифікацію. Для зручності пацієнтів тут встановили монітор, щоб спостерігати за ходом дослідження. Можна навіть роздрукувати якісне кольорове зображення зони патології великого формату.
За словами власника, спеціаліста УЗД Олексія Назарова, наплив пацієнтів чималий. «На ультразвукову діагностику попит був, є і буде. Ситуація із перенасиченням ринку, на мій погляд, хоч і складна, але правильна. Виживає сильніший, в результаті виграють пацієнти, які отримують якісні послуги. А хто не може їх надавати – відсіюється», – говорить Олексій Назаров.
Звикнувши до сучасних зручностей, клієнти стають вимогливішими. Вони хочуть не лише бачити результати дослідження, але й розуміти їх. «Пацієнт заплатив гроші й отримав папірець із незрозумілими словами. Це неправильно. Спеціаліст має розтлумачити свої висновки», – вважає Олексій Назаров. Зростають вимоги і до комфорту. Там, де дбають про свого клієнта, не змушують носити традиційні простирадло і рушничок, а надають одноразові серветки. Така практика стає все більш поширеною.
Нині ринок послуг УЗД активно зростає. Витримати конкуренцію зможуть ті лікарі, які надають якісні послуги, підвищують свій кваліфікаційний рівень і забезпечені належною апаратурою для здійснення необхідних досліджень. Перспективною також є співпраця з державними медичними установами, які зацікавлені в оперативному і якісному діагностуванні. Адже забезпечити такі потреби за бюджетні кошти в нинішній економічній ситуації складно.