ПОРТАЛ
24 травня 2014, 10:02

Перекладач


перекласти з:

перекласти на:

Київ втрачає ресторанний бізнес

Постачальники алкогольних напоїв зменшують маркетингові бюджети на освоєння ресторанного ринку. За словами директора компанії-дистриб'ютора алкогольних напоїв «Вітіс Груп» Сергія Мазура, ресторатори часто влаштовували між постачальниками торги: хто дасть більше «за вхід», той і буде ексклюзивно присутнім в меню. «Зараз ситуація інша: нам пропонують заплатити певну суму «за вхід», а ми вимагаємо на 20 % менше. І заклад погоджується», - говорить Мазур.

The Kiev Times вивчав ситуацію на ринку та думки експертів з цього приводу.

Керівник відділу маркетингових комунікацій виробника міцного алкоголю «Олімп» Станіслав Ніжніковський зазначає: практично всі контрагенти перестали вимагати передоплату, яка складала 30-50% від суми контракту, а самі бюджети зменшилися як мінімум в два рази.

«За вхід» до закладів платять виробники і постачальники пива, горілки, елітного алкоголю, безалкогольних напоїв і зрідка - кави, розповідає співвласник компанії «Фанера Project» (фан -бар «Банка», «Желток») Антон Білецький.

Офіційно ні ресторатори, ні виробники розміри платежів не називають. За словами директора з HoReCa алкогольної компанії, який побажав залишитися неназваним, за введення ексклюзивних позицій спиртного в велику мережу ресторанів потрібно заплатити 400 тис. грн, тоді як рік тому - 1 млн грн. Винним компаніям така співпраця зараз обходиться в 120 тис. грн, а рік тому - 250 тис. грн. Плата немережевим ресторанам, як правило, становить від 3 % до 12 % від обороту постачальника на рік, а в 2013 році - до 30%.

На відміну від минулого року, активної боротьби за великі ресторанні мережі зараз не спостерігається. З одного боку це пов'язано з високими запитами їх директорів, а з іншого - невеликими обсягами продажів у деяких ресторанах.

«Зараз постачальники орієнтуються на обсяги продажів. Деякі немережеві гравці можуть робити такі ж обороти, як і половина мережевих закладів» , - додав директор з HoReCa алкогольної компанії, що побажав залишитися неназваним.

Ресторани, кафе - це іміджевий канал збуту, каже керівник каналу HoReCa пивоварної компанії Efes Ukraine Валерій Шилов. Минулого року виробники алкогольних напоїв намагалися зробити цей канал збуту прибутковим. Але більшості це не вдалося, оскільки в боротьбі за частку ринку компанії намагалися отримати максимальну кількість ексклюзивних договорів за короткий термін. У результаті багато ресторанів торік підвищили ціни «за вхід» в півтора-два рази.

Але зараз алкогольні компанії не готові, як минулого року платити «за емоції» відвідувачів. «Обсяг продажів через HoReCa в порівнянні з минулим роком скоротився, що пов'язане із загальним падінням рівня купівельної спроможності», - підкреслив генеральний директор ДП «УГК Nemiroff» Юрій Сорочинський. Зараз стоїть питання про перерозподіл інвестицій таких каналів, як супермаркети, роздрібні точки на ринках. «HoReCa, що не втратила клієнтів, що зберегла обсяги, як і раніше нам цікава» , - зазначає Ніжніковський.

Економність виробників пов'язана з падінням продажів алкогольної продукції. Відзначимо, за підсумками 2013 ринок горілки скоротився на 17,2%, а ринок пива - на рекордні 8 %. Падіння продажів - наслідок постійного подорожчання продукції, спровокованого неодноразовим підвищенням акцизу.

300 столичних ресторанів з 1,6 тис. не зможуть пережити наявну на ринку кризу і закриються до кінця цього року, прогнозує Ольга Насонова. Денис Почапський, куратор сегмента HoReCa холдингу Global Spirits (ТМ «Хортиця», « Мороша », «Первак», «Шустов», Oreanda):

При всій своїй привабливості і потенційній значущості HoReCa не призначена для продажу у великих обсягах. Порівнюючи цей канал з поставками в мережеві точки продажів, ми бачимо, що на українському ринку продажу алкогольної продукції через рітейл мережі в середньому в п'ять -десять разів вище. Разом з тим відмова від ресторанного сегмента на користь мереж для виробника - крок у невідомість. Присутність бренду в кращих ресторанних мережах і клубах - це одночасно і високий імідж компанії, і визнання торгової марки споживачами.


Новини ринків і компаній