ПОРТАЛ
16 травня 2014, 11:54

Перекладач


перекласти з:

перекласти на:

Дмитро Виноградов: «Щоб залучити інвестиції - необхідно сформувати чіткі та прозорі правила гри»

У рейтингу інвестиційної привабливості регіонів-2014 Черкащина втратила свої позиції, опустившись із «золотої середини» на 18-те місце. Порівняно з минулим роком вона втратила відразу 6 позицій у рейтингу. Які фактори зумовили погіршення інвестиційної привабливості області та які висновки необхідно зробити, аби покращити ситуацію портал «Діловий регіон» з’ясовував у керівника Черкаського регіонального центру інвестицій та розвитку Дмитра Виноградова.

Які головні причини падіння?

Найбільше позначилося на ситуації погіршення за так званими м’якими, тобто більш чутливими до змін, факторами. Тут Черкащина втратила 10 позицій і тепер займає 20-те місце. Зокрема, погіршились діловий клімат та ділові очікування. Гіршою стала оцінка ефективності місцевої влади, адміністративних процедур, дотримання прав власності. Найбільше падіння відбулося за індикаторами “Відкритість влади” з 2-го на 19-те місце та «Податки і збори» - з 1-го на 16-те місце. Водночас,за фактором «Корупція» область опустилась з 17-го на 19-те місце.

Щодо впливу жорстких факторів, то він був меншим, оскільки тут Черкащина втратила лише одну позицію, посівши 15-те місце з 27-ми.

Конкретизуйте, будь ласка, перелік жорстких факторів

Жорсткі фактори - більш статичні. Це інфраструктура, природні та трудові ресурси, інноваційний, споживчий та бізнес-сегмент регіону. Підвищити ефективність їх використання значно важче, оскільки це потребує більше часу та затрат.

Які зміни маємо в цьому сегменті?

Тут найбільше погіршилася оцінка природних та трудових ресурсів. У першому випадку (за м‘якими факторами) область за рік втратила 10 позицій і в підсумку посіла 18-те місце. Щодо трудових ресурсів, то Черкащина змістилась з 16-го на 19-те місце.

Також на 2 позиції рейтинг знизився за показником «Інфраструктура», хоча абсолютне значення індексу зросло. Насправді, більшість складових інфраструктури Черкащини оцінюються вище ніж у середньому по країні, проте ми розуміємо настільки багато ще потрібно працювати.

Чи були і позитивні зрушення?

Звичайно, за певними критеріями маємо зростання – зокрема, такі показники як «Інноваційний потенціал» та «Бізнес-сегмент» помітно покращились - обидва зросли до 13-го та 12-го місць відповідно.

Окрім того успішність реалізації інвестпроектів є вищою ніж в середньому по країні. Показник зріс на 2 позиції.

Зважаючи на втрати позицій в рейтингу, якою має бути «робота над помилками»?

Слід розуміти, що інвестиційний рейтинг в першу чергу формують не для того, щоб показати наскільки все погано. Його створюють аби показати як зробити краще. За кожною цифрою стоїть робота певних структур чи служб, їх ефективність чи бездіяльність. Тому ці дані, після детального аналізу фахівців, необхідно враховувати в подальшій діяльності. Більше того, не лише в короткостроковій, а й на перспективу.

Для прикладу візьмемо фактор – трудові ресурси. Маючи високий рівень безробіття та кількість охочих працевлаштуватися, здавалося, б регіон просто знахідка для інвестора. Втім, знайти потрібних фахівців для промислової чи навіть сучасної агроіндустрії, яку ми хочемо розвивати, тут буде нелегко. Хоча потреба у кваліфікованих спеціалістах дуже актуальна. Слід також враховувати і якість профтехосвіти, яка сьогодні, на жаль, не встигає за сучасною промисловістю і можливості перекваліфікації. Тож вже сьогодні потрібно думати, що ми зможемо запропонувати інвесторові завтра. І якщо ми хочемо розвивати промисловий потенціал, то напевне варто подумати і про майбутні кадри, розробити відповідну програму фахової перепідготовки безробітного населення, налагодити більш тісну співпрацю з підприємствами та навчальними закладами. І таких факторів дуже багато.

Як Черкащині зацікавити інвесторів?

Якщо ми прагнемо залучити інвестиції в регіон, неважливо – внутрішні чи зовнішні – необхідно сформувати чіткі та прозорі правила гри. Не потрібно вигадувати нічого нового, варто лише дотримуватися простих рекомендацій - підвищення ефективності та прозорості діяльності органів влади, захист прав інвесторів, сприяння успішній реалізації інвестпроектів, розвиток малого бізнесу та підвищення якості робочої сили. Звичайно, правила прості, але роботи вимагають колосальної. Однак, без цього навіть найпривабливіші інвестпроекти не матимуть шансів на реалізацію.