ПОРТАЛ
21 жовтня 2014, 19:53

Перекладач


перекласти з:

перекласти на:

Як довго іномарки будуть українцям не по кишені

У вересні продажі нових авто в Україні продовжили зниження. "В країні було реалізовано 5681 нове авто, що на 58% менше показника минулого року. За підсумками 9 місяців дилерам вдалося реалізувати трохи більше 73 тис. автомобілів, що на 53% менше показника минулого року" - відзначають в AUTO-Consulting.

Таких поганих показників у ринку не було навіть у кризовому 2008 році, коли українська гривня просіла по відношенню до долара майже на 40%, - пише UBR.

Зараз, відзначають автодилери, найбільше купують бюджетні малолітражні авто. Але переважно українці, які все ж вирішили придбати машину, переключили свою увагу на старі автомобілі. Зараз можна купити б/в авто за старим курсом 8 грн за долар. Правда, це автомобілі як мінімум 2005-2006 року.

Втім, є і ще одна причина, правда, вона не основна, через яку українці вирішили почекати з покупкою нових авто - підписання та ратифікація Угоди про асоціацію з ЄС.

Однак експерти налаштовані песимістично: розраховувати на істотне зниження ціни іномарок українцям не варто навіть в найближчі роки.

"Згідно з підписаним документом, в перший рік ввізне мито на іномарки залишається колишнім - 10%. Далі воно буде зменшуватися на 1% щороку протягом 9 років. Тобто, через рік буде 9%, ще через рік - 8%, і так до повного скасування "- пояснює Назаренко. Іншими словами, значно подешевшати імпортні авто можуть тільки через 10-15 років. В Угоді є поправка: в разі, якщо імпорт з Євросоюзу перевищує 45 тис. автомобілів за рік, Україна має право ввести без узгодження з ЄС захисне мито аж до 10% з наступного року.

"45 тисяч авто - ввезуть завжди. Навіть у цьому, дуже важкому для автодилерів році, за моїми прогнозами, буде ввезено близько 100 тис. авто" - пояснює експерт. Нагадаємо, цього року Україна знизила спецмита на імпортні авто і скасувала утилізаційний збір, проте вдвічі збільшила акциз на іномарки.

Теоретично можна розраховувати на те, що для українського ринку світові автовиробники зроблять велику знижку. Однак навряд чи великі автоконцерни відгукнуться на таку пропозицію - частка України у світовому ринку продажів всього 0,25%.

Як у такому випадку буде далі розвиватися ринок продажів в Україні? У експертів досить песимістичні очікування на цей рік. "Цього року попиту на авто не буде, автосалонам не допоможуть навіть акції. Адже ті, хто хотів купити машину - вже її купив, коли курс долара тільки починав рости. А у решти людей просто немає таких доходів", - вважає президент Українського аналітичного центру Олександр Охріменко.

Назаренко з ВАІД дотримується аналогічної думки. За його словами, цей рік буде дуже важким для автодилерів - нові авто для більшості українців будуть не по кишені. Попитом, вважає експерт, цього року якщо і будуть користуватися нові машини, то це будуть авто низького цінового сегмента.

На користь думок експертів говорить і ринок автомобільного кредитування. За даними компанії "Простобанк консалтинг", за поточні півроку кількість банків, що пропонують автокредитування, скоротилося майже в два рази, а ті фінустанови, які видають такі позики, посилили умови та вимоги до позичальника. Так, кредит на нове авто терміном на два роки банкіри пропонують під 15% річних, на три роки - під 16,5%, а на сім років до 20% річних.